Що означає "готовий до навчання"?

Про підготовку дітей до школи написано і сказано чимало. Кажуть психологи, говорять вчителі, кажуть батьки, причому думки їх не завжди збігаються. У магазинах очі розбігаються від кількості книг, посібників, в назвах яких великими літерами виділено всі ті ж слова: "підготовка до школи".

Що ж батьки майбутнього першокласника вкладають в поняття підготовки, і якою вона повинна бути?

Кажучи узагальнено, до навчання в школі готовий той дитина, для якого шкільні навантаження не будуть надто напруженими ні в психологічному, ні в розумовому плані і не погіршать його здоров'я.

Чи можна бути впевненим, що читає, знає назви всіх континентів Землі, марки машин і імена всіх героїв популярних мультфільмів дитина буде успішним у школі? Зовсім ні.

Успіхи у навчанні набагато більше залежать від бажання і вміння вчитися, вміння бачити зв'язки явищ, закономірності, від бажання розібратися, зрозуміти, чому, як, чому, ніж від раннього вміння читати і запасу розрізнених енциклопедичних відомостей.

Дитина повинна розуміти і приймати роль учня, підпорядковуватися загальним шкільним вимогам і вимогам вчителя.

Все це означає, що він готовий буде прийняти як навчальної діяльності не гру, а навчання . Треба вміти зосередитися на досить тривалий час, утримувати увагу, не відволікатися, слухати вчителя, вміти висидіти цілий урок, знаходити спільну мову з однокласниками.

Якою має бути підготовка до школи

Бути підготовленим до школи сьогодні це не вміння читати, писати і рахувати, а вміння всьому цьому навчитися.
Як визначити, що потрібно для школи? Які якості? Риси характеру? Відповісти дуже важко. Часто батьки не знають, як підготувати свою дитину. Після роботи хоч би встигнути нагодувати А добре б ще і казку почитати або пограти, а то, найчастіше, і на це сил і часу не вистачає.

Аякже вихователі в дитячому садку? Не їх це обов’язок підготувати дитину до школи?
Так, швидше всього, але чи багато встигнеш за наявності двадцяти маленьких непосид. А відповідальність перед батьками за здоров’я дитини, а дотримання дитсадківської програми і санітарних норм … От і не залишається часу на заняття з кожною дитиною індивідуально.

Тому й лягає основне навантаження на плечі батьків. Вже осінню, за рік до школи, батькам необхідно знати складові психологічної підготовки дитини до школи.

 

У дошкільному віці домінує ігрова діяльність. У шкільному – навчальна, яка на найближчі 11 років стане основною для дитячого розвитку.
Минулий рік дитячого садка починається підготовка до школи, тобто в ігрову діяльність додають елементи навчальної.
Мається на увазі тренування умінь і здібностей дитини робити щось під керівництвом дорослого. Наприклад, утримувати увагу, зосереджуватися на одному занятті, виконувати нецікаву роботу та ін

Але заняття в садочку не можуть замінити або компенсувати роботу з дитиною вдома. Побутові, щоденні ситуації дуже багаті на навчальний матеріал.
Завдання батьків полягає у розвитку самостійності: доручення та підтримка у виконанні домашніх обов’язків, аналіз та вирішення виникаючих питань і т.д. Головне ставитися до нього дорослішими, адже незабаром він буде сам приходити зі школи, розігрівати їсти, дивитись телевізор і, якщо пощастить, робити уроки.
Краще він навчиться цього наперед, щоб вам потім не довелося брати відпустку.

Повсякденне спілкування стає невичерпним джерелом навчання, взаємного пізнання і радості ваших відносин. І в цьому провідна роль належить батькам.

Важливою складовою підготовки дитини до школи може стати знайомство зі шкільним будинком: як воно виглядає, яке шкільний розклад, чим займаються діти в школі.
Не менш цікавим можуть стати спогади батьків про своє першому класі, які можуть орієнтувати на школу і формувати реальне уявлення про школу.
Добре було б показати перші зошити, фотографії, буквар – все, що залишилося з власного дитинства. Це б закріпило зацікавленість дитини школою.

Також потрібно правильно підібрати школу для майбутнього першокласника. Достатня і не надмірне навантаження – запорука розвитку здорового і розумного дитини.