Поради спеціалістів > Психолог радить

Психолог радить

 

         Робота практичного психолога з дітьми починається з моменту вступу в дитячий садок і розуміє під собою психологічний супровід дитини в дошкільному закладі. В чому ж конкретно полягає робота дитячого психолога?

Психодіагностика

Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета — визначити об’єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення і т.д.). Якщо для дорослих часто використовуються тестові методики, відомі багатьом, то в арсеналі дитячого психолога,звичайно, це особливі методики для дітей. Фахівець може попросити вашу дитини щось намалювати. Може пограти з ним в захоплюючу гру — насправді ж за допомогою цих процедур збере необхідні дані.

Розвиваючі заняття

За допомогою розвиваючих психологічних ігор фахівець допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Найчастіше розвиваючі заняття проводяться відразу з групою дітей, що допомагає дитині вчиться спілкуватися з іншими дітьми, сприймати соціальні норми.

Корекційно-відновлювальна робота

За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів, складнощів у розвитку пізнавальних процесів може знадобитися спеціально організована корекційно-відновлювальна робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій, розвиток пам`яті, мислення, уваги. Методи, що застосовуються в роботі з дітьми, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія (спеціально організовані заняття з піском). Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія (заняття з застосуванням спеціальних психотерапевтиних казок як готових, так і складених в ході взаємодії дитини з психологом). Гра, малюнок, казка — всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках спеціаліста потужним засобом допомоги.

Консультування батьків

Кризи вікового розвитку, агресія, впертість дитини — і почуття безпорадності у батьків. Цілком природна реакція — звернутися до фахівця. І це справді може допомогти. Психолог на консультації допоможе вам побачити себе з боку, об’єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати Вам за що б то не було. Він просто дасть Вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

Просвітницька робота

Регулярні виступи на батьківських зборах, тренінгові заняття, засідання круглого столу, групові консультації, розміщення цікавої психологічної інформації у інформаційних куточках кожної групи та на веб-сайті ДНЗ – все це допомагає батькам отримати нову корисну інформацію, яка знадобиться у вихованні та становленні особистості дитини.

Шановні батьки! Проблеми виховання кожного дня постають перед нами. Але хто шукає відповіді на проблемні запитання, той обов`язково їх знаходить! Скористайтеся порадами практичного психолога, які допоможуть Вам у вихованні, навчанні та розвитку Вашого малюка.

ПСИХОЛОГ РАДИТЬ!

У кожному дошкільному навчальному закладі нашого міста є посада практичного психолога. Багатьом здається, що бути психологом дуже легко, у інших виникає питання: для чого вони взагалі потрібні в дитячих садках. Одні думають, що якщо звернутися до психолога, то це значить визнати себе чи свою дитину психічно нездоровою. Інші, навпаки, з задоволенням ідуть до психолога з надією, що той «зробить що-небудь» і швидко справиться з проблемою. А як же насправді?


Психолог, психіатр – спільний корінь «психо» об’єднує ці слова і викликає занепокоєння в душах багатьох людей. Отже,


Психіатр – це спеціаліст, що займається безпосередньо психічними захворюваннями, лікар, який працює з патологіями. Він може ставити діагноз і назначати медикаментозне лікування. Психолог такого права не має.


Психолог – це не лікар. Він володіє такими основними методами як консультування та тренінги (саме на них як дорослі, так і діти оволодівають основними навичками, вчаться розуміти причину проблеми та складних ситуацій і виходити з них). 


Специфіка роботи практичного психолога полягає в тому, що вимірюється не кількісними показниками (скільки дітей обстежено, зі скількома проведена індивідуальна робота тощо), а якісними – тобто ті перетворення, які відбуваються в людині під впливом діяльності психолога.


Діяльність психолога досить різноманітна, адже він має справу не тільки з дітьми різного віку, а і з їх батьками, що мають різний статус, освіту тощо та педагогічними працівниками. Причому кожна людина з якою працює психолог індивідуальна, унікальна, володіє тільки їй властивими рисами і якостями особистості.


Перша зустріч дитини і її батьків з психологом відбувається з перших днів перебування малюка в дитячому садку. Зміна звичайної, домашньої обстановки на стіни дитячого садка – це досить сильний стрес для дитини. Тому завдання батьків, вихователів та психолога створити всі умови для того, щоб процес адаптації пройшов якомога легше для дитини.  З цією метою практичним психологом проводяться консультації для батьків дитини та її вихователів. А будь-яка консультація включає в себе і діагностику. Для вивчення рівня адаптації дитини до дитячого садка психологом підбираються різні методи вивчення особистості дитини. Тоді в залежності від результатів надаються рекомендації батькам та вихователям щодо обстежуваної дитини. А з дитиною проводяться різні ігри та вправи, що сприяють швидкому входженню її в дитячий колектив і знижують рівень її тривожності.


Проте на цьому робота психолога з дітьми не зупиняється, адже протягом всього життя людина розвивається і на неї діють певні чинники, які так чи інакше її змінюють. Тому в кожній віковій групі проводяться корекційно -розвивальні заняття. Такі заняття проходять в теплій, дружній атмосфері і мають на меті викликати у дитини позитивні почуття та емоції, розвивати психічні процеси (пам’ять, мислення, увагу, уяву, мовлення тощо), формувати такі риси характеру як любов до ближнього, повагу до старшого, терпимість, вміння пробачати, розвивати навички ефективного спілкування як з однолітками так і з дорослими тощо. Основний вид діяльності в цьому віці – гра, тому всі заняття проходять в ігровій формі. Така форма проведення є досить ефективна і цікава дітям.


Але наше життя не є досконалим і діти також відчувають це на собі. А проявляється це найчастіше у формі агресії, страхів, надмірної тривоги тощо. Тому одним із завдань практичного психолога є попередження виникнення цих негативних явищ, вчасне їх виявлення і проведення колекційної роботи щодо їх усунення.


Проте, проблеми, що виникають у дитини досить часто є наслідком внутрішніх проблем її батьків. Адже внутрішній стан мами, її невпевненість у собі, тривогу, страх дитина відчуває досить гостро. І як результат порушується гармонія у внутрішньому світі дитини, вона перестає відчувати себе комфортно, з’являються ті негативні прояви, які вже згадувались раніше. Отже, необхідно працювати не тільки з дітьми, а і з їх батьками. Саме тому свою роботу з батьками психолог будує таким чином, щоб допомогти розібратись батькам у власних бажаннях і з’ясувати, що саме турбує, не дає спокою, дати можливість зрозуміти, як з цим справитись. Вчить батьків і дітей розуміти один одного. Але ж звісно, що все це відбувається не за одноразову консультацію, а є тривалим процесом взаємодії психолога, дітей, їх батьків та вихователів.


До речі, педагог, як і кожна людина схильна до стресів і тривог. Тому і з вихователями, і з їх помічниками також проводяться різні види роботи: і тренінги, і консультації, і семінари, і зустрічі з представниками різних галузей діяльності людини і т. п., де вони отримують певні знання, вправляються діяти в певних ситуаціях, вчаться володіти своїми емоціями, розслаблятись та ін..


Таким чином, психолог залучає до процесу виховання дитини, становлення її особистості не тільки саму дитину, а і усіх дорослих, що її оточують.


Отже, шановні батьки, заходьте до кабінетів психолога із прагненням знайти в його особі помічника у вихованні дитини.

Практичний психолог радить

 

         Робота практичного психолога з дітьми починається з моменту вступу в дитячий садок і розуміє під собою психологічний супровід дитини в дошкільному закладі. В чому ж конкретно полягає робота дитячого психолога?

Психодіагностика

Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета — визначити об’єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення і т.д.). Якщо для дорослих часто використовуються тестові методики, відомі багатьом, то в арсеналі дитячого психолога,звичайно, це особливі методики для дітей. Фахівець може попросити вашу дитини щось намалювати. Може пограти з ним в захоплюючу гру — насправді ж за допомогою цих процедур збере необхідні дані.

Розвиваючі заняття

За допомогою розвиваючих психологічних ігор фахівець допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Найчастіше розвиваючі заняття проводяться відразу з групою дітей, що допомагає дитині вчиться спілкуватися з іншими дітьми, сприймати соціальні норми.

Корекційно-відновлювальна робота

За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів, складнощів у розвитку пізнавальних процесів може знадобитися спеціально організована корекційно-відновлювальна робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій, розвиток пам`яті, мислення, уваги. Методи, що застосовуються в роботі з дітьми, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія (спеціально організовані заняття з піском). Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія (заняття з застосуванням спеціальних психотерапевтиних казок як готових, так і складених в ході взаємодії дитини з психологом). Гра, малюнок, казка — всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках спеціаліста потужним засобом допомоги.

Консультування батьків

Кризи вікового розвитку, агресія, впертість дитини — і почуття безпорадності у батьків. Цілком природна реакція — звернутися до фахівця. І це справді може допомогти. Психолог на консультації допоможе вам побачити себе з боку, об’єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати Вам за що б то не було. Він просто дасть Вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

Просвітницька робота

Регулярні виступи на батьківських зборах, тренінгові заняття, засідання круглого столу, групові консультації, розміщення цікавої психологічної інформації у інформаційних куточках кожної групи та на веб-сайті ДНЗ – все це допомагає батькам отримати нову корисну інформацію, яка знадобиться у вихованні та становленні особистості дитини.

Шановні батьки! Проблеми виховання кожного дня постають перед нами. Але хто шукає відповіді на проблемні запитання, той обов`язково їх знаходить! Скористайтеся порадами практичного психолога, які допоможуть Вам у вихованні, навчанні та розвитку Вашого малюка.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА!

У кожному дошкільному навчальному закладі нашого міста є посада практичного психолога. Багатьом здається, що бути психологом дуже легко, у інших виникає питання: для чого вони взагалі потрібні в дитячих садках. Одні думають, що якщо звернутися до психолога, то це значить визнати себе чи свою дитину психічно нездоровою. Інші, навпаки, з задоволенням ідуть до психолога з надією, що той «зробить що-небудь» і швидко справиться з проблемою. А як же насправді?



Психолог, психіатр – спільний корінь «психо» об’єднує ці слова і викликає занепокоєння в душах багатьох людей. Отже,



Психіатр – це спеціаліст, що займається безпосередньо психічними захворюваннями, лікар, який працює з патологіями. Він може ставити діагноз і назначати медикаментозне лікування. Психолог такого права не має.



Психолог – це не лікар. Він володіє такими основними методами як консультування та тренінги (саме на них як дорослі, так і діти оволодівають основними навичками, вчаться розуміти причину проблеми та складних ситуацій і виходити з них). 



Специфіка роботи практичного психолога полягає в тому, що вимірюється не кількісними показниками (скільки дітей обстежено, зі скількома проведена індивідуальна робота тощо), а якісними – тобто ті перетворення, які відбуваються в людині під впливом діяльності психолога.



Діяльність психолога досить різноманітна, адже він має справу не тільки з дітьми різного віку, а і з їх батьками, що мають різний статус, освіту тощо та педагогічними працівниками. Причому кожна людина з якою працює психолог індивідуальна, унікальна, володіє тільки їй властивими рисами і якостями особистості.



Перша зустріч дитини і її батьків з психологом відбувається з перших днів перебування малюка в дитячому садку. Зміна звичайної, домашньої обстановки на стіни дитячого садка – це досить сильний стрес для дитини. Тому завдання батьків, вихователів та психолога створити всі умови для того, щоб процес адаптації пройшов якомога легше для дитини.  З цією метою практичним психологом проводяться консультації для батьків дитини та її вихователів. А будь-яка консультація включає в себе і діагностику. Для вивчення рівня адаптації дитини до дитячого садка психологом підбираються різні методи вивчення особистості дитини. Тоді в залежності від результатів надаються рекомендації батькам та вихователям щодо обстежуваної дитини. А з дитиною проводяться різні ігри та вправи, що сприяють швидкому входженню її в дитячий колектив і знижують рівень її тривожності.



Проте на цьому робота психолога з дітьми не зупиняється, адже протягом всього життя людина розвивається і на неї діють певні чинники, які так чи інакше її змінюють. Тому в кожній віковій групі проводяться корекційно -розвивальні заняття. Такі заняття проходять в теплій, дружній атмосфері і мають на меті викликати у дитини позитивні почуття та емоції, розвивати психічні процеси (пам’ять, мислення, увагу, уяву, мовлення тощо), формувати такі риси характеру як любов до ближнього, повагу до старшого, терпимість, вміння пробачати, розвивати навички ефективного спілкування як з однолітками так і з дорослими тощо. Основний вид діяльності в цьому віці – гра, тому всі заняття проходять в ігровій формі. Така форма проведення є досить ефективна і цікава дітям.



Але наше життя не є досконалим і діти також відчувають це на собі. А проявляється це найчастіше у формі агресії, страхів, надмірної тривоги тощо. Тому одним із завдань практичного психолога є попередження виникнення цих негативних явищ, вчасне їх виявлення і проведення колекційної роботи щодо їх усунення.



Проте, проблеми, що виникають у дитини досить часто є наслідком внутрішніх проблем її батьків. Адже внутрішній стан мами, її невпевненість у собі, тривогу, страх дитина відчуває досить гостро. І як результат порушується гармонія у внутрішньому світі дитини, вона перестає відчувати себе комфортно, з’являються ті негативні прояви, які вже згадувались раніше. Отже, необхідно працювати не тільки з дітьми, а і з їх батьками. Саме тому свою роботу з батьками психолог будує таким чином, щоб допомогти розібратись батькам у власних бажаннях і з’ясувати, що саме турбує, не дає спокою, дати можливість зрозуміти, як з цим справитись. Вчить батьків і дітей розуміти один одного. Але ж звісно, що все це відбувається не за одноразову консультацію, а є тривалим процесом взаємодії психолога, дітей, їх батьків та вихователів.



До речі, педагог, як і кожна людина схильна до стресів і тривог. Тому і з вихователями, і з їх помічниками також проводяться різні види роботи: і тренінги, і консультації, і семінари, і зустрічі з представниками різних галузей діяльності людини і т. п., де вони отримують певні знання, вправляються діяти в певних ситуаціях, вчаться володіти своїми емоціями, розслаблятись та ін..



Таким чином, психолог залучає до процесу виховання дитини, становлення її особистості не тільки саму дитину, а і усіх дорослих, що її оточують.



Отже, шановні батьки, заходьте до кабінетів психолога із прагненням знайти в його особі помічника у вихованні дитини.