Спадщина Сухомлинсьокого > Виховуємо казкою

Виховуємо казкою

Так як наш дошкільний навчальний заклад працює за спадщиною В.О. Сухомлинського, традиційною для нас є театралізація за мотивами казок видатного педагога. Для того, щоб зміст казок засвоювався дітьми краще та легше, а театралізація відбувалась в цікавій сценічній формі, музичний керівник, Константиненко Людмила Миколаївна, тексти казок перероблює на віршовані мініатюри і доповнює їх класичною та сучасною музикою. Адже чим цікавіший матеріал, тим ефективніше діти засвоюють знання. Віршовані тексти краще запам’ятовуються та сприймаються дітьми. Пісні, танці, музично – пластичні імпровізації слугують кращому розкриттю образу.

Така обробка казок Сухомлинського на нашу думку дає неоціненний вплив на розвиток художньо – естетичного потенціалу малюків, допомагає йому глибше пізнати себе і свої можливості, спонукає до самовдосконалення, навчає долати труднощі, відчувати задоволення від власних досягнень та успіхів інших.

Дошкільники – активні учасники таких оброблених постановок за мотивами казок Василя Олександровича. Для повноцінного творчого розвитку старших дошкільнят, для формування у них розуміння театральних дій, театрального образу, уявлень про театр, сценічної виразності у дитсадку працює гурток «Театр «Малятко». Кожне засідання гуртка – своєрідна міні – вистава у міні – театрі, де дорослий – організатор, а діти – учасники дійства. Під час засідань гурткової роботи, керівник гуртка, Константиненко Людмила Миколаївна, творчо застосовує театралізовані ігри та вправи, спонукає малят до творчої праці, яка приносить моральне і естетичне задоволення, адже за словами Сухомлинського «переживання почуття насолоди від прекрасного – перше спонукання до творчості».

Синтез літературних творів Сухомлинського та музики, пронизаний емоційністю, щирістю, поетичністю, дотепністю, з глибоким підтекстом – пронизаний любов'ю до дитини. Завдяки взаємодії цих видів мистецтв, дітям вдається краще засвоювати художньо-образну виразність твору та відчуття багатогранності мистецтва в цілому. Таке поєднання ненав’язливо, часом обережним натяком, навчають дитину доброзичливості, поваги до старших, благородності у вчинках, тонко стосуються різних тем духовності, моральності, філософії життя.