Новини > ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №8, ЦЕНТРУ В.О.СУХОМЛИНЬКОГО ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №8, ЦЕНТРУ В.О.СУХОМЛИНЬКОГО ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

               ПОГОДЖЕНО

                                                                Рішення педагогічної ради ДНЗ №8,

                                                                центру В.О.Сухомлинського  

                                                                протокол №1  від 31.08. 2021р.

                                                                          

                                                                 ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                 Директор ДНЗ№8_______Олена ЛЯШЕНКО

                                                                 «31» серпня 2021р.     

 

                                                                      

                                                                       

                                                                     

                                      

                                                                                   

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ №8,

ЦЕНТРУ В.О.СУХОМЛИНЬКОГО

 ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Прилуки

 

 

ВСТУП

Дошкільний навчальний заклад№ 8,центр В.О.Сухомлинського Прилуцької міської ради працює в режимі 5-ти денного робочого тижня, 10.30 годинним  робочим днем. Заклад працює з 7.00 до 17.30.  

 У своєму складі ДНЗ має 7 вікових груп, в яких виховується 123  дітей:

     2 групи раннього віку;

     1 група молодшого віку;

     2 групи середнього віку; (одна з них інклюзивна група)

     2 групи старшого віку.

Нормативно-правове забезпечення діяльності ЗДО

Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році буде організована відповідно до:

- Закону України «Про дошкільну освіту»;

- Базового компоненту дошкільної освіти (державного стандарту дошкільної освіти нова редакція);

- Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою КМУ  від 27 січня 2021 р. № 86) ;

- Статуту дошкільного навчального закладу № 8,центру В.О.Сухомлинського   профілю Прилуцької міської ради Чернігівської області;

- Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ України від 24.03.2016 №234);

- Лист МОН від 30.11.17 № 1/9 - 650 щодо персональної відповідальності керівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти;

- Лист МОН "Щодо організації діяльності інклюзивних груп в закладах      дошкільної освіти";

- Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 №446;

- Постанова КМУ 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»).

- Лист МОН № 1/9-406 від 10.08.21 року «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році».

- Лист МОН № 1/9-344 від 07.07.21 року «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік»

- Наказ МОН № 397 від 31.03.2021 року «Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти)»

- Лист МОН № 1/9-148 від 16.03.21 року «Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»

- Наказ МОН № 33 від 12.01.2021 року «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція».

- Наказ ДСЯОУ № 01-11/71 від 30.11.2020 року «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти».

- Постанова МОЗ № 55 від 22.09.2020 року «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв"язку з  поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)».

- Наказ МОН № 1561 від 12.12.2019 року «Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS (Early Childhood Education Rating Scales)»

- Лист МОН № 1/9-765 від 12.12.19 року «Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти».

- Інструктивно-методичних рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах ДНЗ» №1/9-563 від 16.08.10;

- Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» №1/9-456 від 02.09.16;

-Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 р. №1, 4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у ДНЗ»;

- Лист МОН від 09.08.2021 № 1/9-404 “Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році”.

 

       Кадровий потенціал  

Склад колективу 40 чоловік , зокрема:

педагогічного - 15 вихователів, 2 музичних керівника, інструктор з фізкультури; директор, вихователь-методист, практичний психолог.

обслуговуючий персонал – машиніст з прання, помічники вихователів, каштелян, завідувач по господарству, робітники по обслуговуванню приміщень та сторожі.

 

Всього педагогічних працівників, із них, (станом на  1.09.2020р.)

Кількість вакансій станом на 01.09.2020

Прогнозована кількість вакансій на 01.09.2020

Примітка

основних

сумісників

 

 21

 -

-

-

-

Якісний склад педагогічних працівників у 2021-2022 н.р.

№ п/п

Назва закладу

Всього педпрацівників (основних) (на 01.09.2021)

З них:

Спец. вищої категорії

Спец. I категорії

%

Спец. II категорії

Спец.

тариф. розряд

1

 ДНЗ №8,центр В.О.сухомлинського

 20

 5

7

 

2

 2

 4

  •  

 

 

 

Дані про кількість педагогічних працівників ДНЗ у 2021-2022 н.р.

№ п/п

Назва закладу

Всього педпра-цівників

В тому числі

практичний психолог

керівник музичний

інструктор з фізкультури

вихователь

асистент вихователя

1.

 ДНЗ №8,центр В.О.Сухомлинського

20

1

2

1

15

1

Освітній рівень педагогічних працівників у 2021-2022 н.р.

№ п/п

Назва закладу

Всього педпрац.

Вища освіта

%

Бакалавр

%

Неповна вища (середня спеціальна)

%

Середня

%

1

 ДНЗ №8,центр В.О.Сухомлинського

21

 16

98

-

-

4

2

-

-

 

 Матеріально-технічної бази та освітнього середовища для реалізації програми :

    Для вирішення пріоритетних завдань, всебічного самовияву і розвитку здібностей дітей дошкільного віку, реалізації вимог Базового компонента, впровадження інноваційних технологій, відвідування інклюзивної групи дітей з ООП  в ДНЗ створено сучасне освітнє середовище . Створюючи розвивальний простір у дошкільному закладі,  дотримуємось  вимогам Наказу Міністерства охорони здоров"я України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів» та Наказу МОН від 19.12.2017 № 1633 «Про затвердження примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» та сприяє вільному розвитку творчої особистості дитини. Дітям доступні всі функціональні елементи простору закладу, що спонукає їх до активної предметно-практичної діяльності, прояву творчості, креативності. В групових кімнатах простір поділено на окремі осередки:

         природознавчий;

·       дитячого експериментування;

·       ігрової діяльності;

.       читацький;

·       образотворчої діяльності;

·       музичний;

·       виховуємо казкою( за спадщиною В.О.Сухомлинського).;

·       народознавства, галерея духовності;

·       розвивального навчання;

·       спортивний;

·       трудової діяльності;

·       відпочинку та усамітнення;

·       співпраці з батьками.  

     Всі локації пов’язані між собою. Наповнення осередків перед початком навчального року змінюються згідно з віковими особливостями дітей конкретної групи. Для кожного вікового періоду предметно-ігрове середовище особливе. Облаштування розвивального середовища для дітей раннього віку в дошкільному закладі починається з роздягальні. Усі значущі для дітей фрагменти інтер"єру групової кімнати  розміщуються на рівні зросту малят, щоб вони могли їх краще роздивитися і їм було легше діставати все, що може знадобитися для виконання тих чи інших дій. У дітей молодшого та середнього дошкільного віку росте потреба в русі, тому в групах виділено місце для спортивного куточка. В кімнаті створено доріжки здоров’я, де за допомогою модулів, картинок та знаків визначено, які рухи повинні виконувати діти (ходьба, повзання, лазіння, подолання перешкод тощо). У старших вікових групах  де одна з них є профільною групою гуманітарного спрямування застосовується різний матеріал, який сприяє оволодінню читанням(кубики, таблиці Зайцева), математикою: друковані літери, слова, книжки з великим шрифтом, посібники з цифрами, настільно-друковані ігри з цифрами та літерами, ребуси, головоломки. Так само використовують матеріали, що стимулюють розвиток пізнавальної активності дітей – дитячі енциклопедії, ілюстровані видання про тваринний та рослинний світ, дитячі журнали, альбоми. Виділено місце для дидактичних ігор математичного змісту, причому таких, де б діти могли виявляти самостійність у виборі матеріалу. Є предмети для дослідно-пошукової діяльності (біоніка) та інноваційної технології «Пізнаємо розумом і серцем»– дидактичний матеріал , ноутбук, колонки, магніти, збільшувальне скло, пружини, ваги, мензурки, великий вибір природних матеріалів. Для іннноваційної технології «Виховуємо казкою», театральної і літературної діяльності є ілюстровані літературні видання для дітей, костюми, елементи костюмів, атрибути, театральні іграшки, різні види театрів, ширма, телевізор,створена медіатека відповідно блочно-тематичного планування.

Для трудової діяльності є інвентар, приладдя, яке використовують в господарсько-побутовій праці і праці в природі.

 В  групах у наявності ігрове та навчально-дидактичне обладнання: для ігрової діяльності – іграшки, ігрове обладнання,  настільні ігри, музичні іграшки,   конструкторсько-будівельні іграшки тощо.

Для рухової діяльності є фізкультурне обладнання, фізкультурний інвентар ігрове обладнання для розвитку рухів і рухової активності

Для образотворчої діяльності є дидактичне приладдя,  мистецькі колекції, картини, репродукції,декорації,дитячі роьоти(як засіб декору або виставковий матеріал)

Для музичної діяльності є ноутбук, колонки, магнітофони , мікрофони,телевізор, музичні інструменти, нотні тексти, дидактичні ігри,відеотека,медіатека.

В наявності технічні засоби навчання:  акустичне обладнання, 3комп’ютера, 3ноутбуки, 3 принтера, 2 проектора, 2 телевізора, магнітофони, екран, мікрофони .

 Предметно-просторове середовище закладу сучасне, розвивальне, як в кожній віковій групі так і в ДНЗ в цілому.  Компоненти розвиваючого предметного середовища в ДНЗ включають не тільки групові приміщення, а й інший функціональний простір - музично-спортивний зал, кабінет практичного психолога, прогулянкові майданчики, спортивний майданчик, інші структурні компоненти: ( куточок незайманої природи, городи, метеомайданчик, куточок лікарських рослин, сад, куточок лісу тощо).    

Пріоритетні завдання на 2021-2022  навчальний рік:  

1.Створити та ефективно використовувати належне розвивальне середовище ЗДО  для отримання дітьми якісної дошкільної освіти через активне залучення здобувачів освіти до різних видів діяльності.

 

2.Удосконалити систему управління ЗДО через використання сучасних інформаційних технологій, що забезпечують високий рівень якості освіти.  

 

3.Продовжити  роботу щодо впровадження педагогічної спадщину

В. О.Сухомлинського в умовах модернізації дошкільної освіти в рамках змісту Базового компонента дошкільної освіти.  

2.Оздоровчий період:

  1.  Активізувати взаємодію педагогів і батьків з питання забезпечення психоемоційного комфорту дитини в умовах ЗДО та родини влітку.

 

  1. Забезпечити належну підготовку навчально-методичної та матеріальної бази закладу до нового 2022-2023 навчального року.  

 

    Навчальний рік в ДНЗ розпочинається  01 вересня  2021 року, закінчується – 31 травня 2022 року. Упродовж навчального року є канікули, під час яких проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна робота, орієнтовно:

-літні з 01 червня до 31 серпня;

-осінні з 26 жовтня  по 1 листопада;

-зимові з 31 грудня по 13 січня;

-весняні з 29 березня по 4 квітня.

Оздоровчий період триває з 1 червня по 31 серпня 2022року.     

   Мова навчання – українська.   

Планування освітнього процесу у дошкільному навчальному закладі здійснюється за режимними моментами з урахуванням освітніх напрямів БКДО, розділів Освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина» які базуються на інтегрованому підході до організації життєдіяльності дітей, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу. Форма планування освітньої діяльності з дітьми здійснюється за блочно-тематичним принципом. Вихователі планують роботу з  здобувачами освіти використовуючи 2 види планів: перспективний та календарний. В кожній групі вихователі планують роботу з дітьми враховуючи їх вікові особливості та завдання обраних програм, спираючись на орієнтовний розподіл занять.

Під час організації життєдіяльності педагоги закладу будуть використовувати різні види дитячої діяльності, які сприятимуть компетентнісному розвитку вихованців, задовольнятимуть потреби, запити, інтереси з урахуванням бажань, можливостей, здібностей і нахилів дітей. Пріоритетом у здійсненні освітнього процесу є поєднання організованого та самостійного  типів діяльності дошкільників.

 Організована діяльність.

 

-     заняття різних видів;

-     гурткова робота;

-     індивідуальна робота навчально-пізнавального спрямування;

-     різні види ігор (дидактичні, рухливі, сюжетно-рольові, театралізовані,  

      конструкторсько-будівельні, драматизації);

-     розповіді вихователя, пізнавально-розвивальні бесіди, розмови на особистісні та  

      спільні теми;

-     спостереження, екскурсії у природне і соціальне довкілля,хвилинки милування;

-     розглядання творів образотворчого мистецтва, прослуховування аудіо  

      записів,читання художньої літератури;

-     філософські години, уроки мислення;

-     розваги, свята;

-     побутові процеси (одягання-роздягання, умивання, прийом їжі, вкладання на сон-

      піднімання після сну та ін.);

-     різні види праці (трудові доручення, чергування, колективна праця тощо);

-     елементарні досліди, пошукові ситуації та ін.;

-     ранкова та гімнастика після денного сну, прогулянки-походи.

   Самостійна діяльність

- ігрова(ігри з вільним доступом);

- пізнавальна;

- трудова;

- художня( образотворча, музична, театралізована, художньо-мовленнєва);

- колекціонування;

- комунікативно-мовленнєва, рухова тощо.

Тривалість фронтальних занять становить:

  • для дітей третього року життя – до 15 хвилин;
  • четвертого року життя – до 20 хвилин;
  • п’ятого року життя – 25 хвилин.
  • Шостого року життя – 30 хвилин.

        Тривалість інтегрованого заняття (щодня можна проводити одне інтегроване заняття з метою закріплення набутих дітьми знань і вмінь) може збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах).     

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності проводяться переважно в першу половину дня.

Тривалість перерв між заняттями становить 10 хвилин.   

Фізичне виховання дітей у дошкільному навчальному закладі складається з:

  • ранкової гімнастики;
  • занять фізичною культурою;
  • рухливих ігор та ігор спортивного характеру протягом дня;
  • загартування;
  • фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями;
  • фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.

Визначаючи обсяг рухової активності дітей, необхідно враховувати стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять слід проводити з дворічного віку.

Тривалість фізкультурних занять для дітей у віці:

від 2 до 3 років        - 15 хвилин;

від 3 до 4 років        - 20-25 хвилин;

від 5 до 6(7) років    - 25-30 хвилин.

Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводяться  не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.   

 

Орієнтовний тижневий розподіл організованої освітньої діяльності

      При визначенні навчального навантаження в ДНЗ №8,центру В.О.Сухомлинського було враховано Наказ МОН України «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» від 20.04.2015  № 446. Згідно з цим нормативним документом було складено перелік форм роботи з дітьми, що не виходить за визначені ним межі навчального навантаження.

 

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами

раннього віку (від 1 до 2 років)

молодша (від 3 до 4 років)

середня (від 4 до 5 років)

старша (від 5 до 6 (7) років)

Ознайомлення із соціумом

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

2

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

12

15

Додаткові освітні послуги на вибір батьків

-

3

4

5

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

15

20

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)**

1,4

3,5

5,3

8,3

             

 

      Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять - спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.

Максимально допустиме навчальне навантаження визначають шляхом множення загальної кількості занять на тиждень, відведених на вивчення освітніх напрямів у віковій групі, на тривалість заняття залежно від віку вихованців.